Vauhdilla uuteen vuoteen!

9.1.2020

Lauritsalan Eläkkeensaajien vuoden 2020 ensimmäinen jäsentapaaminen järjestettiin perinteisesti Lauritsalan seurakuntakeskuksessa. Iso iloinen joukko eläkeläisiä kokoontui  nauttimaan maittavat pullakahvit sekä kuulemaan tuttujen ystävien sekä yhdistystoiminan tuoreimpia kuulumisia. Alkukahvin jälkeen tilaisuuden avasi puheejohtaja Hannu Kiviluoma, joka kertoi myöa jäsenistöä koskevan suru-uutisen: Salme Tynkkynen   oli nukkunut pois.  Hänen muistolleen pidettiin minuutin mittainen hiljainen hetki ja lauloimme yhdessä  "Mun kanteleeni kauniimmin".

Tämän jälkeen hallituksen jäsenet esittäytyivät ja tervehtivät runsasta kuulijakuntaa. Paikalla oli ennätykselliset 73 jäsentä. Digikerhon ohjaaja Keijo Suuronen  kertoi ajankohtaiset  digi- ja tietotekniikan uutiset ja toivotti jäsenet tervetulleeksi seuraavaan Digikerhoon Lauritsalan Hyvinvointiasemalle ti 21.1. klo 9.30 ja sen jälkeen joka toinen tiistai.  Keijo kertoi myös, että meillä on hänen lisäkseen tietotekniikan vertaisohjaajana Sinikka Salo, joka ei tällä kertaa päässyt paikalle. Kaikki jäsenet voivat kääntyä Keijon ja Sinikan puoleen, jos on jotain ongelmia älypuhelimen, tabletin tai tietokoneen käytössä.

Tauno Lakkala "Digi Tane" esitteli yhdistyksen uudet verkkosivut, joiden päivitys ja kehityö jatkuu kevään aikana työryhmän johdolla. Tavoitteena on saada aikaan yhdistyksen toimintaa ja jäsenistöä kattavasti palvelevat  verkkosivut, joiden kautta tiedottaminen sujuu entistäkin helpommin  ja tehokkaamin.

Tuulikilla oli taas mukavaa tarinaa, tällä kertaa hän moitti entisajan ihmisiä siitä, kun eivät ymmärtäneet mitään kierrätyksestä eikä ilmastomuutoksesta vaan ovat pilanneet koko maailman.

Arpajaiset perinteiseen tapaan ja lopuksi  "Eläkkeensaajien laulu"
Antoisaa talven odotusta kaikille!

Teksti: Tauno Lakkala
Kuvat: Tauno Lakkala